איך נראה התהליך ?

(משמאל לימין: צחי הלוי, יואב אסיף)


פנייה למפיק מוזיקלי שיבצע עיבוד, הפקה נגינה ולעתים גם מיקס ומאסטרינג, תוך פיקוח צמוד על כל השלבים בתהליך הפיכת היצירה לכדי מוצר מוגמר, הינה החלטה בעלת משקל מכריע בקבלת תוצאה משובחת שיכולה לקחת אותך קדימה. יש הרבה מוזיקה וז׳אנרים שם בחוץ וחשוב מאוד לפצח כמו שצריך מהי ההפקה שהשיר ״מבקש״.

באמצעים הטכנולוגיים של היום והמחשב האישי, שהזניק את כולם קדימה, אפשר מהר מאוד לשלב "לופ" תופים וים של תפקידים מגוונים בשלל כלים וסימפולים אבל האתגר האמיתי הוא בבחירה נכונה של אלמנטים המשתלבים זה בזה, בגיבוש ההבנה של מה משרת את השיר ומעצים את המסר שבו ובנוסף, כיצד הכל מתיישב ופועם בסינכרון עם האמן המבצע, אופיו, סגנונו ואופן ההגשה שלו.

ההבנה מה מתאים באמת, מה תורם להפקה, מה עשוי להעמיס (ישנו חוק בלתי כתוב, Minus 1) ומה צריך להעצים בשיר כדי שיהפוך ללהיט, היא קריטית. התפקיד של המפיק המוזיקלי הוא להיות ה"במאי" של ההפקה ובאחריותו להביא אתכם ואת היצירה שלכם לקו-הסיום, כשאתם יוצאים החוצה לעולם באופן הכי חיובי ומשובח שיכול להיות. אין מקום לאגו אלא רק לעבודה מאומצת ורצינית שמטרתה להוציא מן הלב ולהיכנס ללב.

אולפן הקלטות ומיקסים מקצועי

 

קצת על המתחם - "האולפנייה" היא אולפן הקלטות המיועד להפקה מוסיקלית ומיקס של סינגלים ואלבומים ובעצם.. בית הפקה לאומנים !
המתקן עצמו הוא פרוג'קט סטודיו אינטימי, מעוצב, ממוזג ובעל אווירה מהפנטת. חלל העבודה בנוי בסטנדרט בינלאומי להפקה מוזיקלית ומיקסים ועבר כיול, טיפול אקוסטי ומדידות מקצועיות. האולפן מצוייד במכשירי אנלוג (גם וינטג' וגם חדשני) ודיגיטל מהשורה הראשונה עם השמות הבולטים ביותר בתעשיית המוזיקה ואולפני ההקלטה כיום. כמו כן, במקום אוסף כלי נגינה מגוון ואיכותי, גיטרות שנבחרו בקפידה וסינתים משובחים. האולפן ממוקם בתל אביב. יש חנייה בשעות הפעילות.


קדם-הפקה


"פרה-פרודקשיין" - התהליך הזה שבו אתם שרים את שעל לבכם ואנו לוקחים את הזמן לדייק מבנה, הרמוניה, טקסט (אם צריך), מוצאים את הסולם שבו אתם הכי יפים וגם מקבעים את ה- BPM המתאים (כן, step אחד למעלה יכול לחולל פלאים). בנוסף, ביחד נשמע רפרנסים (שירים שאתם מחוברים וקרובים אליהם ביצירה שלכם) ונדבר על המעטפת והתלבושת הכי נכונות עבורכם.

עוד לפני שמקליטים את התו הראשון בהפקה, ובגדר חובה, יש להקדיש את הזמן הראוי לתהליך קדם-הפקה מסודר אשר באמצעותו נעמיד ביחד את היסודות להפקה. תהליך זה הוא חיוני להגעה אל תוצאה נוגעת ומרגשת. שירים יכולים להיות מנוגנים נפלא, מוקלטים ברמה סופר איכותית וממוקססים לעילא אך הם עשויים ללקות מבחינה הרמונית, מבנית וגם מבחינת סולם מוזיקלי שאינו מחמיא - כל אלה עשויים להביא לכך שבסופו של דבר התוצאה, כמכלול, עשויה לפספס.

כשנמצאים באולפן, כמובן שעדיף להגיע ל- MODE הקלטה מה שיותר מהר ועדיין, לא נוותר על תהליך קדם-הפקה מסודר משום נחיצותו הקריטית ליצירת תוצאה שלא רק מנוגנת ונשמעת מעולה אלא גם כזו שנוגעת בנו ומרגשת אותנו.

 

עיבוד מוזיקלי

(משמאל לימין: אורן ברזילי, ויטלי פודולסקי, אבי סינגולדה, מאיר ישראל)

עיבוד מוצלח והקלטות אולפן מקצועיות הינם הבסיס לקבלת תוצאה משובחת. את ההפקה המוזיקלית אנו מתחילים ב"גייד" בסיסי של שירה המונחת על "ביט" עדכני, גיטרה או פסנתר. השירה תוקלט מהרגע הראשון ברמה הטובה ביותר (פריאמפ NEVE משובח) כי לפעמים דווקא השירה בגייד תנצח. בהמשך נקליט עוד לא מעט טייקים לשירה וגם נקשיב לכולם, כך שבסופו של דבר ייבחרו הטובים ביותר שאותם נהדק ונשייף עד שנגיע לטייק מנצח. 

מהגייד ממשיכים להקלטת תופים אקוסטיים או להמשך פיתוח הקצב בשיר תוך שימוש ב-"לופים", "ספיישל אפקטס" וכל מה שעולה לכם לראש. מהתופים (והעריכות שלהם) נמשיך לבס (סינת'בס Hofner, Jazzbass, Fretless) שתשלים את חטיבת הקצב ותקבע את העוגן של התדרים ה"נמוכים" בשיר.

מכאן נעבור להקלטה של גיטרות, קלידים ותכנותים. מה קודם ? תלוי בשיר. גיטרות הן עולם ומלואו. האפשרויות באולפן רבות וטובות. קיימת אפשרות להקלטה דרך פריאמפ MESA שבו 6 מנורות (סאונד חם), "סטומבוקס"-ים נהדרים וגם KEMPER, הקצה העליון בתחום של הקלטת גיטרות (אגב, כל הערוצים עוברים דרך קונסולה וינטג' אמיתית לקבלת סאונד עשיר ומשובח). 

בנוסף, האולפן מצוייד בכלים הממחושבים הטובים ביותר כיום, כולל סינת' NORD וחבילות סאונדים עדכניות של כלי מיתר, סינתים, לופים, "ביטים" וכל מה שצריך ליצירת הפקה בסטנדרט הגבוה ביותר. יחד עם זאת תמיד ראוי לזכור, השאלה היא לא רק מה מנגנים, אלא איך מנגנים, איך מקליטים והכי חשוב, כיצד התפקידים המנוגנים והמתוזמרים עובדים יחד, נשמעים ריאליסטיים, משכנעים ובעיקר תומכים בשירה הראשית.

שירה ראשית, הקלטות עריכה ותיקונים

(משמאל לימין: אלינור שריקי, צחי הלוי, מורן דוד, דניאל יפה)

 

שירה ראשית היא הדבר החשוב ביותר בהפקה.
היא חייבת להיות שם "ביג טיים", חפה מפוזות, יוצאת ממעמקי הקרביים של האמן, בועטת או מלטפת אבל תמיד כנה, אמיתית ומרגשת. השירה הראשית נושאת את המסר המרכזי בשיר, מנגישה את הטקסט לאוזניי המאזין והיא זו שיוצאת מן הלב ונכנסת אל הלב. לכן, אנחנו מקפידים לייחד לה סשן שלם ונפרד שכולו מוקדש לה.

כשניגשים להקלטת שירה צריך את האנרגיה הנכונה מבחינת האומן וכדי להגיע לשם יש לגלות אליו רגישות רבה ולעזור לו ביצירת אווירה מתאימה. טייק שירה מוצלח יוצא את קו-הרמקולים כשהוא אותנטי ומהימן. לא הרבה יודעים אבל טייק שירה מזוייף יכול לפעמים להזיז אותנו מבפנים, לגעת בנו ולרגש הרבה יותר מטייק שמוגש ברמה טכנית מאוד גבוהה. משום כך, בבחירת הטייקים צריך לאזן היטב בין הפאן הטכני לפאן הרגשי ויחד עם זאת חשוב לדעת שזיופים בשירה אפשר לתקן בהצלחה רבה אולם לשם כך דרושה מיומנות רבה.

אמנים סופר מוכרים וסופר מוכשרים נעזרים כיום יותר ויותר בקואצ'ינג מקצועי של מנחים קוליים בזמן הקלטת שירה ראשית. אנחנו עובדים עם הטובים ביותר, כאלה שמאחוריהם רזומה לא פחות ממדהים בעבודה עם אמנים מהשורה הראשונה, כמו למשל: חנן בן ארי, ריטה, שרית חדד, יהודה פוליקר, שירי מיימון ועברי לידר. הטכניקות שתלמדו במהלך הסשן באולפן וארגז הכלים שיישאר עבורכם אחר כך יוכל להמשיך ולשרת אתכם בעוד סשנים ואף בהופעות.

 

(משמאל לימין: יואב אסיף, קטנצ׳יק, שלומי שבת)


ציוד חיצוני להקלטות ומיקסים

בשביל למקסס באופן הטוב ביותר כמו שקורה באולפנים הגדולים בחו"ל אנחנו עובדים עם מערכת ניטור והאזנה מהטובות בעולם. מוניטורים מדגם Adam S3A, ממירים של Lynx Hilo (בעלי Headroom כפול ממערכת ה- Aurora הנהוגה באולפני הקלטות) וכן מוניטור קונטרולר שהפך לסטנדרט היי-אנד בחו"ל Avocet Cranesong. 

באולפן קיים גם ציוד Outboard אנלוגי ודיגיטלי משובח, קומפרסורים, פריאמפים, אפקטים מיוחדים ושמות כמו Lexicon, Focusrite-ISA, Universal Audio, Urei, Neve, Tc Electronic, Amek ועוד.

תהליך המיקס

(משמאל לימין: יואב אסיף, אורן ברזילי)


מיקס הוא התהליך האמנותי שמקנה ליצירה ערך מסחרי אמיתי. במהלך המיקס עובדים בכמה מישורים ובין היתר: ממקמים היטב את כל הערוצים המוקלטים בתדרים המתאימים להם על פני הספקטרום, מקפידים על "באלאנס" בין הכלים השונים ומבצעים לא מעט בחירות אומנותיות כמו למשל בהחלטה על מי נמצא מ"קדימה" ומי מ"אחור". כמו כן מקפידים על תמונת ה"פנורמה" מפורטת (לא "פתוחה" מדי ולא "סגורה" מדי) כשבאמצעה מציבים את האלמנטים המרכזיים שאחראים להכתבת הקצב והאנרגיה של השיר.

בנוסף, חשוב לבצע תיחום דינמי של כל ערוץ הדורש זאת, שומרים מכל משמר את השירה, כך שתהיה יציבה ו"תחתוך" את המיקס ומעל לכל, מפקחים שהתמונה המתקבלת מציגה בפנינו יצירה שלמה, פועמת, הומוגנית והכי חשוב, מרגשת.

 

מאסטרינג

 

 

 (Arkwright Frank - Abbey Road Studios)

מאסטרינג זו החוליה האחרונה שנדרש להקפיד בה בכדי שהתוצאה תהיה איכותית. אין כמו הטאצ' הסופי לעבודה הטובה והקשה שהושקעה בעיבוד, בהפקה ובמיקס ולכן במלאכת המאסטרינג נפעל בהקפדה יתירה. כמו כן, קיימת האפשרות לשלוח את המיקס לאולפני Abbey Road המפורסמים (לונדון) או ל-Sterling Sound (ניו-יורק) ולקבל את השירות מידי מומחי מאסטרינג בעלי שם עולמי אשר ברזומה שלהם אומנים בינלאומיים. 

במידה ושלחנו את המיקס למאסטרינג חיצוני בחו"ל כמובן שנבצע בדיקה ונפקח שאכן התהליך עבר בשלום. אם צריך, לא נהסס לשלוח שוב לתיקונים. כאן בעצם מגיע לסופו תהליך ההפקה אשר החל בשלב המקדמי של Pre Production ומסתיים בקבלת ה-"מאסטר" שאותו תשחררו, בסופו של דבר לאוויר העולם.



למה איתנו?

תוצאות משובחות (ורקורד השמעות כולל גלגל"צ)
מעבד מנוסה ומפיק מוזיקלי צמוד
נגינה חיה Live בתופים אקוסטיים
נגינה חיה בגיטרות: קלאסית, אקוסטית, חשמלית ובס
תזמורי כלי קשת וכלי נשיפה
עריכת שירה מוקפדת כולל תיקונים
אולפן מאובזר ברמה בינלאומית
ולא פחות חשוב,
אווירת יצירה ועבודה
מיקס מקצועי ומרגש בעזרת ציוד HI-END
מתן ייעוץ ומענה על שאלות שלכם בזמן אמת
יחס אישי ובגובה העיניים


פגישת ייעוץ ראשונית

אני מעניק פגישת ייעוץ
במחיר סימלי, בנושאים הבאים:

הפקת סינגל, הפקת אלבום, שדרוג הפקה קיימת,
מיקסים, בחירת שירים לאלבום ובניית מופע

לתיאום פגישת ייעוץ 
דברו אתי

למידע נוסף על הגשת שירה והכנה להקלטות,
סיכום אנלוגי או דיגיטלי, טייפ סלילים או
מחשב, הכפלת שירה ותיקוני זיופים
הקליקו כאן

logo בניית אתרים