ברוכים הבאים לאולפנייה!
הנה כמה רגעים שאפשר לגזור ולשמור..


הדף נטען...




GLGLTZ DAY PLAYLIST 2018


״ואהבת לרעך כמוך״ / שיר ההמשך של חם ויפת מהקומדי סטור

אז גיל ססובר פנה אליי בבקשה להלחין ולהפיק מוזיקלית את השיר הבא של חם ויפת. הוא ורובי דואניאס היו גיבורי תרבות, אי שם בתקופת ה״קומדי-סטור״ והשיר שלהם היה סוג של ״קאלט״! אתם יודעים מה אומרים על קאלט !? שאסור לגעת. מפחיד ? אולי... אבל הנה, התכנסה החבורה הנכבדה אצלי אחרי סשן מקדים עם מר ססובר שבו התווינו את הלחן והמבנה. ואז בשעת לילה מאוחרת, בחדר העבודה הפרטי שלי, וכשלמטה ישנים אשתי והילד הקלטנו את ״ולכ״. יובי (יוגב כהן) הגיע לתת בבוזוקי ביום למחרת וצ׳ק צ׳אק מיקססתי הכל והעפנו לעורך הוידאו שהעלה את הסרטון במונו (!) והנה לפניכם הסרטון המתוקן. הפסדנו כמה אלפי צפיות אבל לא נורא. האם התוצאה טובה כמו המקור ? טוב, זה אתם תחליטו.
״מאמי״ / אורן ברזילי

את אורן ברזילי היכרתי מ״החברים של ד״ר קספר״ או בקצרה, הקספרים. הוא הרי היה הסטטיק והבן אל של הדור שלי! מפוצץ בכישרון ובכאריזמה ובעל יכולות כתיבה משובחות ובמוחו קדח רעיון, לחדש את השיר המפורסם ״מאמי״ (מהסרט ״מאחורי הסורגים״). לאורן היה ויז׳ן מאוד מסויים באשר להפקה. וכבר בפגישה הראשונה הנחנו יסודות חזקים לעיבוד. אני זוכר שאת הסקיצה הראשונית שהכנתי שלחתי בשתי גרסאות. גרסה רגילה וגרסת mojo (ככה ממש גם כיניתי אותה). כבר בסקיצה הכנסתי לשימוש ים של ציוד אנלוג ואפקטים חיצוניים (ברזלים אמיתיים, מחוץ למחשב). אורן התלהב מאוד והמשכנו לשכלל את גרסת המוג׳ו עד לכדי תוצר מוגמר שהעפיל לפלייליסט יום בגלגל״צ(!)



״לא דיברנו״ / אסי סופר

אסי איבד חבר ילדות יקר, את אלי ז״ל. בין היתר, אסי ואלי נהגו לכתוב ולהלחין יחד שירים. אסי ביקש להקליט ולהפיק אצלי אלבום EP שמורכב מפירות היצירה שלהם. ״לא דיברנו״ היה השיר הראשון שאסי החליט לשחרר לרדיו וזכה ללא מעט השמעות. אני זוכר שבפגישה הראשונה אסי אתגר אותי במשימה שלא נתקלים בה, ביומיום: ״אני רוצה לשמוע קצת קאנטרי בתוך השיר״, ביקש. מייד, פתחנו יוטיוב והתחלנו לחפש אחר ״רפרנס״ שיכול להתכתב עם השיר. לאחר בניית הסקיצה הראשונית, קפץ סטודנט שלי במפתיע, נועם צ׳רצ׳י (מתופף במקצועו) וישר התלבשנו עליו - ״שב על הסט, תן לנו בקאנטרי״. הטייק שנועם ניגן נשאר ללא שינוי בטרק הסופי. הבאנו גם את מאור וויזל שניגן בגיטרות מיוחדות (פדאל-סטיל ובאריטון) ואפילו סולו מנדולינה הרמוני, בלי שום פוזה ובעיקר מרגש.
״שיר חותם״ / יואב אסיף

הקורונה דחפה אנשים רבים לעשות מעשים שונים. אני החלטתי, כמו הרבה חברים מוזיקאים שלי, ללמוד לתעודת הוראה. והנה לאחר מיונים שלא יביישו יחידת מודיעין בצבא הצלחתי להיכנס לפרויקט הסבה להוראה שנקרא ״חותם״ מטעם מכללת לוינסקי. החברה בפרויקט ידעו שאני מלחין ומוזיקאי וביקשו ממני לכתוב ולהלחין משהו לאחד הערבים החגיגיים, במסגרת הפרויקט. ככה בא לעולם ״שיר חותם״ שהוקלט בכלל בבית כמעט ב״וון טייק״. קצת מיקס ושפצורים עשו את העבודה והחלטתי לשים ביוטיוב והופ, הוא מצא את דרכו לכאן והסיבה לכך היא שמינימליזם היא לא מילה גסה. לפעמים אפשר להסתפק בגיטרה, פסנתר ושירה כדי להגיד את מה שיש לך להגיד.



״התחלות חדשות״ / ערן יופה

אם יש מישהו שיודע קצת על התחלות חדשות זה ערן. לפני המון שנים, בזמן שירותו הצבאי, נפגע קשה בפיגוע והיה חשש אמיתי שלא יוכל לנגן בפסנתר. לאורך השנים, השתקם ושחרר לאוויר העולם מספר שירים. ואז, הגיע אליי עם שיר מקסים שמדבר אותו מעומק הלב וכידוע ״דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב״. ההפקה והעיבוד משותפים לי ולאורן ברזילי והכיוון שלקחנו הוא לא שגרתי. מצד אחד קלאסית, פסנתר וקונטרבס ומנגד, חשמלית טלקאסטר פעמונית, אורגנים של פעם ולופ ווקאלי עם הרבה ״ספרינג ריוורב״. ערן הצליח לנצח את הפחדים והיה עם עצמו אמיתי. הוא לא וויתר ומצא את הכוחות מבפנים להתחיל מחדש. תקשיבו לסולו הפסנתר שכתבתי וניגנתי במיוחד עבור השיר הנפלא שלו.
״קופצים״ / ליאת כהן בן שושן

אז כל פעם שראינו את ארטיום מדלג ומקפץ בטריילרים של המשחקים האולימפיים 2020 (שבפועל ארעו רק ב 2021) היה השיר קופצים של ליאתי לפס-קול תפור כאילו במיוחד. ליאת היא יוצרת נשמה שהספיקה לעשות המון: לביים בתיאטרון, להקים הרכבים ווקאליים, ללמד פיתוח קול וגם... להקליט אלבום שלם אצלי לא לפני שיצרה קמפיין מימון המונים סופר מוצלח. האיכות המיוחדת בקול של ליאת מזכירה את ארץ ישראל הטובה וממלאת בכל טוב את האלבום כולו אשר זכה להשמעות ברדיו ובטלוויזיה. היו הרבה רגעים מרגשים עד דמעות באולפן שלנו אבל צלחנו את הכל ויצרנו אלבום מופת שיהיה שם וברגע המתאים גם יפרוץ קדימה.





״מכאן לשם״ / יואב והאסיפה

אז היה לי חלום, לקחת כמה שירים שלי ולהפיק אותם בסגנון שנות השמונים עם הברזלים של פעם וכל השיט. ״מכאן לשם״ נכתב על התהפוכות בחייו של אדם, כאשר הוא עסוק עד בלי די במירוץ החיים המטורף. אלא שלא פעם מרוב שאנחנו מחפשים אנחנו מגיעים להתשה ובלבול והכי גרוע ללא תשובה אמיתית באשר למשמעות הקיום. לשמחתי, השיר קיבל את הבמה שלו והושמע במשך שבועות רבים מדי יום ב-88fm ע״י קובי מנורה האהוב.
Zerom

זרום הוא אבא לילדה מקסימה ובעל לאישה נהדרת. הוא בשנות ה-30 לחייו, הגיע לישראל לפני כמה שנים. זרום הוא עובד זר אבל תוך כדי עבודה (בחיתוך בשר באחד מסניפי רשת המזון הגדולים) הוא שר לעצמו מנגינות. מדהים לראות שזרום ואני דומים מאוד. זרום גדל בסביבה כה אחרת משלי אבל מהר מאוד הצלחנו למצוא שפה משותפת וחברות עמוקה. זרום הוא יוצר מדהים, ברוב רגישות וכנות, ומביא אל תוך השירים שלו המון רגש ואהבה לאנשים בכלל ולמולדת שלו בפרט. השיר שיצרתי עם זרום, הוא אחד הדברים המרגשים שעבדתי עליהם בחיי. כמה פשוט, תבניתי ומצומצם, ככה אמיתי ונוגע.  





״בית״ / חן עזרן

חן הגיעה אליי לאולפן, תמיד מאוד אסופה ומאופקת אבל השיר שלה ״בית״ דיבר על הדבר הבסיס והעמוק ביותר, בחייו של אדם, נטיעת שורש. ישבנו יחד עם אורן ברזילי (אורן ואני הפקנו יחד בשיתוף פעולה) ועברו עלינו לא מעט סשנים אשר במהלכם עבדנו מאוד קשה לגבש את השיר עם המסר העמוק שבו ויחד עם זאת תוך שמירה על מעטפת קלילה, מונגשת וברת עיכול. האם חן מצאה לה בית בסופו של יום ? התשובות שמורות במערכת.
״סבא״ / גור קורן

גור קורן הוא מחזאי אמיתי (קאמרי ועוד) גם שחקן... וגם זמר! איזו תקופה עברנו עם הקורונה המזופתת אבל זה כלום לעומת מה שסבא של גור עבר בחייו. גור כתב שיר מרגש בטירוף שמונה תחנות משמעותיות בחייו של הסבא. גור פנה אליי כשהאולפן היה על גלגלים בדרך למעונו החדש, ולמרות זאת לא וויתרתי על החוויה לעבוד עם גור על שיר כנה, מיוחד ועתיר רגש. ייאמר לזכותו של גור כי דווקא מהמקום של בימאי ומחזאי אצלי באולפן גור נתן חופש כמעט בלתי מוגבל ליצור וליצוק אל תוך השיר את עולם הצלילים שבחרתי להביא אל תוך השיר שלו. מומלץ גם לצפות בקליפ.





״לא מפחד״ / יואב והאסיפה

מני בגר הנו אומן מדהים ומשובח שלא צריך להציג. ברבות השנים, היכרנו וזכיתי גם בחבר של ממש. ועדיין, זה לא היה מובן מאליו מבחינתי שמני (לא סתם מני, מני בגר!) הסכים לבוא ולשיר את ״לא מפחד״ שכתבתי והלחנתי. יחד עם מני שרה חיה סמיר שהביאה גם היא ביצוע מרגש ועד היום אני חש שהצימוד של שניהם יצר משהו מיוחד וחד-פעמי. אם זה לא מספיק, הרי שקולו של יצחק רבין ז״ל מנאומו האחרון בכיכר מופיע בסיומו של השיר. אני בעצם די נמנה על נוער הכיכרות, ואני זוכר את רגעי התדהמה, העצב והאבל הגדול של אותם ימים. יצחק רבין היה איש מופלא ומיוחד והשיר ״לא מפחד״ מוקדש לזכרו. את השיר כתבתי מתוך מקום של כמיהה אמיתית לשלום.
״Touch You״ / יואב והאסיפה

משפשף את העיניים ועדיין לא מאמין שזכיתי לעבוד עם מוזיקאי איראני מאיראן! חברה אמריקאית הכירה בינינו ולאחר כמה שיחות חולין, גילינו שרב המשותף על השונה. והנה ביום אחד פנה אליי סעיד האיראני בבקשה לסייע לו בעבודה המוזיקלית שלו. שמחתי לסייע ומהר מאוד הפכנו לחברים קרובים. הקלות הבלתי נסבלת לתקשר דרך הרשת, מחד לעומת הקושי האמיתי בלהיפגש פנים אל פנים (למי שלא זוכר, אי אפשר ממש להסתובב באיראן בימים אלה, אלא אם אתה מהמוסד) מאידך הוביל אותי לכתוב ולהלחין את Touch You. סיפרתי לסעיד על השיר והוא התרגש מאוד לשתף פעולה. הוא שלח טרקים שלו, שהקליט באולפן הבייתי, באיראן הרחוקה. גם אלינור שריקי, יוצרת מאוד מעניינת, נתנה את קולה ואפשר לספר שהשיר הושמע בטלוויזיה וזכינו לראיונות גם בערוץ הראשון, השני ובערוץ המוזיקה.













צריכים רק מיקס ומאסטרינג ?
כנסו לכאן

טואול - בניית אתרים