שאלות שבדרך כלל שואלים אותי...



איזה שירות השיר שלי צריך: הפקה, מיקס או מאסטרינג ?

במידה ואתם לא בטוחים, הרגישו חופשי לדבר אתי. לעולם לא ארצה שתשלמו עבור שירות שאתם לא צריכים.

האם אתה יכול לגרום לי להישמע כמו אומן x ?

זו שאלה טובה! אני חושב שיהיה טוב אם תשאלו את עצמכם עד כמה אתם רוצים להעתיק אומן אחר או לחזק אמירה מוזיקלית משלכם. לאחר שעניתם על השאלה צריך כמובן לוודא שהעיבוד, ההפקה והסאונד נכונים ומתאימים לעניין. הרגישו חופשי לדבר אתי על זה.

הרבה פעמים אני חש שאני לא ״פוגע״ במנגינה ובקצב. האם להקליט באולפן זה בשבילי והאם ישנה דרך לתקן אי-דיוקים ?

אני אגיד משהו שאולי קצת לא פופולרי. המוזיקה היא נחלת הכלל ולא רק עולמם של המוזיקאים המקצועיים! אני לוקח מאוד ברצינות את העבודה שלי ורואה בה עשייה גבוהה רוחנית ממדרגה ראשונה. זוהי זכות מבחינתי להנגיש את האולפן והעשייה המוזיקלית גם לאנשים שליבם חפץ בכך ואינם זמרים, יוצרים ומבצעים מקצועיים. אגב, ישנם גם זמרים מקצועיים שדיוק ווקאלי הוא לא בדיוק הפורטה שלהם אז איך הם מצליחים בכל זאת ? כי זה הכל עניין של גישה והגשה ועל זה בדיוק נעבוד באולפן. לגבי תיקוני זיופים - בואו נקרא לילד בשמו :) הכלים הדיגיטלים והממוחשבים של היום מאפשרים לטפל בכך ללא בעיה בכלל, אם כי דרושה מיומנות רבה כדי שהתוצאה תישמע משכנעת וטבעית. אתם יכולים להיות רגועים לגמרי.

האם ישנו תשלום נפרד לנגנים ?

אני מנגן בהפקות שלי את התפקידים, רובם ככולם וזה כולל: נגינה חיה בגיטרות (חשמלית, אקוסטית וקלאסית), גיטרה בס, תופים אקוסטיים, פסנתר וקלידים (לדוג׳: אורגן, פעמונים ופאדים למיניהם), תכנותי כלי קשת, כלי נשיפה, סינתים ו״לופים״. תשלום עבור נגינה שלי נכלל בעצם בתשלום עבור חבילת ההפקה כך שאין צורך לשלם בנפרד. יחד עם זאת, במידה וחשוב מאוד שבשיר מסוים יתארח נגן מסוים (למשל כנר אתני, חלילן ניי, קאנון וכו׳) הרי שיהיה תשלום נוסף. ההתחשבנות והתשלום יבוצעו ישירות מול הנגן. אל דאגה אני עדיין האחראי על השידוך האמנותי וברור שאשמח לסייע במציאת הנגן המתאים בדיוק לעניין ובתקציב שנגדיר מראש.

מה בכלל אפשר להספיק ביום הפקה יחיד לעומת שלושה ימי הפקה ?

יום הפקה אצלי באולפנייה הנו בן 6.5 שעות ומורכב למעשה משני סשנים בני 3 שעות ועוד חצי שעה הפסקה ביניהם.


ביום הפקה אחד 


עיבוד מלא כולל נגינה חיה בגיטרות ובס (מיקסטרינג ביום הפקה נפרד ונוסף)

אם השיר בשל להקלטה אז אפשר להספיק עיבוד מלא כולל תופים מתוכנתים שנשמעים מעולה, בס, גיטרות, פסנתר, סינתים והקלטות שירה. את המיקס והמאסטרינג ויתר פעולות העריכה הנדרשות לכלי הנגינה ולשירה הראשית נבצע במסגרת יום הפקה נוסף. 

דמו של פסנתר ושירה או גיטרה ושירה הכולל תהליך קדם הפקה מסודר ומיקסטרינג לשידור ברדיו - רמת סינגל!
ניתן להספיק דמו של פסנתר ושירה או גיטרה ושירה לשיר אחד, כולל קדם הפקה (סולם, הרמוניות, שדרוג טקסט, מנגינה ומבנה), עריכות תיקוני שירה קפדניים, מיקס ומאסטרינג, כאשר אנחנו מכוונים לגימור ברמת סינגל רדיו, אפילו שהעיבוד מינימליסטי (תתפלאו, לפעמים לא צריך יותר והרדיו משמיע). במידה ונרצה להמשיך את העיבוד לכדי הפקה מלאה לא תהיה בעיה, כיוון שהכל יישב היטב על ״׳קליק״ כך שהעבודה ה״קשה״ של פיצוח השיר מאחורנו וכל שנותר הוא להמשיך ולעבות את העיבוד ע״י העלאות של כלי נגינה נוספים.


מספר סקיצות של פסנתר ושירה או גיטרה ושירה, לצרכים פנימיים

יש כאלה שיעדיפו לנצל יום הפקה יחיד לטובת הקלטת כמה שיותר סקיצות פסנתר ושירה או גיטרה ושירה. במקרה כזה אפשר להספיק לא מעט סקיצות שמוקלטות היטב ונשמעות לגמרי ראויות ומרגשות. הסקיצות לא עוברות עריכה דקדקנית כמו בסינגל אלא מיועדות לצרכים פנימיים (כמו למשל שליחה לאמנים מבצעים). כמובן שאפשר להוסיף יום הפקה נוסף שבו נערוך הכל באופן קפדני ביותר. הרבה תלוי בכמות הסקיצות שבחרנו להקליט מלכתחילה.


ב- 3 ימי הפקה


סינגל ברמת רדיו, בהפקה מלאה עם תופים אקוסטיים, נגינה חיה בגיטרות ובס וכן תפקידי פסנתר וסינתים - כולל מיקסטרינג לשידור ברדיו - רמת סינגל! 
לעתים, הכל יכול לזרום מאוד מהר ואפשר להספיק גם תזמור כלי קשת ונשיפה, תלוי הרבה בשיר שמגיע אליי, העיבוד שמסכימים עליו וכמובן בקצב ההתקדמות עם האמן.


לסיכום, במסגרת יום הפקה אחד אפשר להספיק הרבה אבל זה תלוי במה שאתם מביאים אתכם. בשניים או שלושה ימי הפקה אפשר להספיק גם הרבה יותר.

מוזמנים לדבר אתי, אשמח לתת פירוט ספציפי לגבי פרויקט ספציפי. 

מה לגבי שדרוג סקיצות קיימות ?


רצוי ואף מומלץ. פעמים רבות נעשית הרבה מאוד עבודה באולפן של האמן או באולפן ביתי / מקצועי אבל זה עדיין לא שם. אני אשמח להאזין לסקיצות שלכם ואם נוכל להשתמש בערוצי השירה או הגיטרה הקיימים אוכל לדעת כבר בהאזנה ראשונית. כמה זמן לוקח לשדרג סקיצה ? זה תלוי. האם נצטרך להוסיף תפקידים חדשים, לשנות מבנה, להקליט שירה חדשה - שאלות כאלו ועוד כמותן יקבעו בעצם את היקף העבודה. יהיה אפשר לשלוח אליי מראש את הסקיצה (וגם את הערוצים) כך שאוכל לתת גיידליין ברור ליום הפקה שנעשה ואשר יקח בחשבון את הלו״ז ואת כל מה שנרצה להספיק. 

סיימתי מיקס וזה נשמע מושלם, האם אני חייב גם מאסטרינג ?

שאלה מאוד נפוצה. התשובה היא כן. ישנן לא מעט פעולות שפשוט לא ניתן לבצע במהלך המיקס ובטח שלא להגיע ל״סאונד״ של ״ברודקאסט״ לדיגיטל, ביישומי ״ספוטיפיי״, ״יוטיוב״, ״אפל מיוזיק״ וכד׳.

הפקתי סקיצה באולפן הביתי, איך מתקדמים ?

מעולה, נקבע להיפגש. עוד לפני כן תוכלו לשלוח אליי את הערוצים דרך ״ג׳אמבו״ מייל או ״וויטרנספר״ ונוכל יחד לסדר מבנה, להוסיף כלי נגינה, לדייק תפקידים ולהדק את העבודה שנעשתה בבית. נוכל כמובן גם להקליט שירה חדשה, להוסיף גיטרות ועוד, ככל שצריך. בסופו של התהליך נמקסס ונמאסטר את הכל בכדי להביא את השיר לקו הסיום, כשהוא מוכן לשידור.

האם אפשר לקבל שיעור פרטי תוך כדי עבודה על מיקס / מאסטרינג ?

בודאי. אני תמיד אוהב לשתף מתוך תשוקה אמיתית למקצוע ורצון כנה לעזור לכל מי שרוצה באמת ללמוד. אין שום בעיה לעבוד על השיר שלך בנוכחותך וכמובן שאשמח להסביר ולענות על שאלות שעולות במהלך העבודה. לא אקח תשלום נפרד על שיעור פרטי. הכל בגוד וייבס :)

סיימתי הפקה מוזיקלית ואני רוצה להעביר לך קבצים למיקס / מאסטרינג, מה צריך לעשות ?

אין בעיה בכלל. השאירו כתובת מייל ואשלח הנחיות קלילות, כיצד לייצא את הטרקים באופן מיטבי כדי שאוכל להתחיל לעבוד עליהם.

האם באולפנייה מצלמים קליפים ?

כן! אנחנו מאוד אוהבים פרויקטים מצולמים. ישנו תהליך סדור שמתחיל בפגישת אפיון, הבניית תסריט, סיור ״לוקיישנים״, עריכה, אנימציה, ״אפטר אפקטס״ וכל מה שצריך בכדי ליצור סרטון מדהים, מא׳ ועד ת׳.
התוצאות בהתאם.. הכי לא העתק / הדבק - כל תוצאה ייחודית ואמנותית מאוד.


logo בניית אתרים